Άρθρο στην Καρφίτσα
Μπορεί η Θεσσαλονίκη να αλλάξει και να γίνει ένα νέο παράδειγμα για την Ελλάδα; Έχει τις αντικειμενικές δυνατότητες να μετατραπεί σε μία ευρωπαϊκή μητρόπολη με όλα όσα νοηματοδοτούνται με αυτό; Μέσα από ποιες δημόσιες πολιτικές και από ποια ιεράρχηση θα γίνει αυτό εφικτό;
Ισχυρίζομαι πως το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης έχει όλες τις αντικειμενικές συνθήκες να αλλάξει και να επηρεάσει όλη την Κεντρική Μακεδονία, να αναδειχθεί σε ένα ισχυρό οικονομικό κέντρο και ταυτόχρονα να διασφαλίσει αυξημένο βιοτικό επίπεδο σε κατοίκους και επισκέπτες, συμβάλλοντας με τρόπο καθοριστικό στην προσπάθεια της χώρας να υπερβεί την κρίση και τις επιπτώσεις της. Μια πραγματικά προοδευτική πρόταση για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή οφείλει να επικεντρώσει σε τουλάχιστον πέντε μεγάλες παρεμβάσεις και ισάριθμες πολιτικές πρωτοβουλίες
Πρώτο, ενίσχυση της εξωστρέφειας. Η Θεσσαλονίκη έχει λόγω της γεωγραφικής της θέσης τη δυνατότητα να απευθυνθεί και να στραφεί σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στον Εύξεινο Πόντο, στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και στη Μικρά Ασία. Με μια νέα αυτοπεποίθηση μπορεί και πρέπει να αξιοποιήσει αυτή το πλεονέκτημα. Στόχος είναι να γίνει η πόλη ένα οικονομικό, εμπορικό, εκπαιδευτικό, εκθεσιακό κέντρο και ταυτόχρονα τουριστικός προορισμός αξιώσεων, πολιτιστικό σημείο αναφοράς. Να προσελκύσει επενδύσεις, να υποδεχθεί επιχειρήσεις που θα δημιουργούν νέες καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας – ιδανικά σε διεθνώς εμπορεύσιμους τομείς της οικονομίας.
Δεύτερο, ολοκλήρωση μεγάλων υποδομών και άμεσος σχεδιασμός των έργων της επόμενης γενιάς. Δεν πρέπει για κανέναν λόγο και με καμία δικαιολογία η Μακεδονία και η Θεσσαλονίκη να μείνουν ξανά εκτός του σχεδιασμού και υλοποίησης μεγάλων έργων. Η ολοκλήρωση του μετρό, η επέκταση του αεροδρομίου, οι αυτοκινητόδρομοι με τους κόμβους, ο εκσυγχρονισμός του λιμένος θα δημιουργήσουν μία άλλη πραγματικότητα και θα εκτινάξουν τις δυνατότητές μας.
Τρίτο, άμεση ανάταξη του ΟΑΣΘ καθώς δε νοείται η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα να μην έχει ένα αξιόπιστο μέσο δημόσιας συγκοινωνίας. Νέα οχήματα εδώ και τώρα και ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού χάρτη του πολεοδομικού συγκροτήματος όταν μπει σε λειτουργία το μετρό.
Τέταρτο, ανατροπή της αναλογίας πρασίνου ανά κάτοικο. Η Θεσσαλονίκη έχει μία από τις χειρότερες αναλογίες στην Ευρώπη. Πώς θα γίνει αυτό; Τα παλιά στρατόπεδα εντός του αστικού ιστού ( ή μέρος αυτών) να μετατραπούν σε μητροπολιτικά πάρκα και κάθε ανάπλαση του δημόσιου χώρου να συμπεριλαμβάνει χώρους πρασίνου. Νέα φιλόδοξη προσέγγιση του δημόσιου χώρου – αναπλάσεις με στόχο τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του αστικού χώρου, της υλικής
Πέμπτον, ανάπτυξη σοβαρού, σύγχρονου και αποτελεσματικού προνοιακού πλέγματος που θα συμβάλει στην κοινωνική συνοχή και θα διασφαλίζει την αξιοπρεπή διαβίωση όλων των κατοίκων. Αυτή είναι μία κεφαλαιώδης υποχρέωση της Πολιτείας – ειδικά για εμάς τους σοσιαλιστές/σοσιαλδημοκράτες. Δεν αντιλαμβανόμαστε την οικονομική ανάπτυξη και το κοινωνικό κράτος ως δύο αντιθετικές ατζέντες.
Στις εκλογές που έρχονται είναι στο χέρι των Μακεδόνων, των Θεσσαλονικέων να στηρίξουν πρόσωπα και πολιτικές δυνάμεις που έχουν το όραμα και το σχέδιο να αλλάξουν και να ανατάξουν την ευρύτερη περιοχή.